terça-feira, 23 de janeiro de 2007

Seguretat

Un dels temes que més preocupen als nouvinguts i turistes en general és la seguretat del país. Aviam, en el meu cas, molts em deien que no podria ni sortir al carrer i d'altres (menys nombrosos) em deien que tranquil que no passava res. De moment, el cert es que Sâo Paulo no es tan xungo com em pensava, només cal tenir sentit comú i algunes precaucions bàsiques. No portar gaire res de valor, els diners justos pel dia, fotocopia del passaport, etc. A més depén molt de la zona i hora del dia, pel que es bo saber per quins barris et pots moure tranquilament i evitar voltar sol de nit. A més els taxis son molt abundants, per la qual cosa no cal córrer riscos.

L'avantatge de Sâo Paulo es que les faveles estan al voltant de la ciutat, com a 20km d'on estic ara, i als barris més fashion la presència policial es molt alta, amb camionetes i suv's negres en plan americà a sobre de les illetes mitjaneres de les principals avingudes. A les estacions de metro i principals estacions d'autobús també hi son en grans quantitats i son fácilment identificables per l'armilla antibales.

Ara que la policia sigui efectiva i honrada ja es un altre tema.

Nenhum comentário: