terça-feira, 3 de julho de 2007

Serra do mar



Aquest cap de setmana vaig aprofitar que es muntava una excursioneta i m'hi vaig apuntar. Tenia ganes de sortir de Sampa i veure algo de natura. El grupito estava format per personal de l'icex, becaris regionals i alguns colegues sueltos. Anávem cap a São Luis de Iparaitinga a pasar el cap de setmana fent rutes a peu.

Divendres l'amo de la pousada ens a explicar els plans que hi havia, l'endemà ruta curta pel matí i per la tarda cavalls i diumenge ruta per la mata atlàntica. Però l'endemà els plans van canviar i la ruta curta es va convertir en una caminada cap a unes cascades que estaven en teoria a 15 km. A la pràctica varem caminar 18 km i no hi vam arribar, així que ens vam esperar que passesin els cotxes escombra per portar-nos fins a les cascades. Al final estaven a 22 km, nosaltres ja cuits de caminar per la carretera amb tota la solana. Vam visitar la cascada (que realment molava) i desprès varem tornar cap al poble a dinar alguna cosa cap a les quatre de la tarda.

Després de recuperar forçes, a la pousada hi havia un paio tocant la guitarra i van preparar una mica de vi calent (una cosa rara que es tipica), quentao i escoltant el paio. Un cop em vaig haver congelat allà fora, me'n vaig anar cap a la llar de foc a dormir una estoneta (com enyorava les llars de foc!) i després sopar.

L'endemà ens vam aixecar d'hora per anar al parc natural de la Serra do Mar, a 40 km de la pousada i a uns 15 de Ubatuba. Allà vam fer una ruta de quatre hores per enmmig de la selva molt guapa, vam veure un parell de cascades i vam fer un mos per allà. Realment va valer la pena, encara que em va quedar un genoll molt recarregat i al vespre no podia casi ni caminar. Després vam tornar a la pousada per dinar, recollir els trastos i tornar cap a Sampa.

Nenhum comentário: