terça-feira, 24 de julho de 2007

Sorry

Ho sento, ja em perdonareu (o no) però no puc deixar de comentar les notícies que segueixen sortint en relació a Congonhas. Ahir va caure un xàfec de cal déu durant gairebé tot el dia i la pista auxiliar de Congonhas (la principal está tancada des de l'accident i estarà tancada fins que acabin les investigacions) es va tancar per aterratges quatre vegades. Se suposa que les obres de remodelació varen començar per la pista auxiliar, així que ja m'explicaran com collons es fa una remodelació deixant la pista amb els mateixos problemes que abans, ja que han de medir l'aigua acumulada.

Després resulta que hi ha hagut un despreniment de terres al costat del principi de la pista i la terra ha ocupat tres carrils del carrer que dóna accés a l'aeroport, segons infraero degut a que l'avió accidentat va trencar una canalera que escorria l'aigua.

Després el president d'Infraero es molesta per la posibilitat de la intervenció de la Federació Internacional de Controladors Aeris per ajudar a resoldre la crisi brasilera, dient que son uns imbécils i que es fiquin en els seus assumptes i que ells ja cuidaran de resoldre la seva crisi. Literal. O sigui que tenen una crisi de la ostia des de fa com a mínim 10 mesos, que en tot aquest temps no ha millorat ni canviat absolutament res i no volen ajuda externa. Al.lucino pepinillos.

Ara en ve una de bona, Lula es reuneix amb els ministres i decideixen augmentar les tarifes aérees (en un futur proper) per cobrir les despeses de la reducció del moviment a l'aeroport de Congonhas (en un futur llunyà). Més caradura imposible.

Sobre l'accident, els primers anàlisis mostren que el pilot no va intentar enlairar-se de nou i que el mateix avió ja havia aterrat dues vegades a la mateixa pista en el mateix dia i amb condicions climátiques pitjors. El primer aterratge va ser en tornant de Brasilia a SP, després l'avió va sortir de SP cap a Belo Horizonte, de BH a SP i de SP a Porto Alegre. És a dir que fins a l'incident, l'avió ja havia fet set vols en total amb la turbina reversora aquesta sense funcionar. En teoria la turbina aquesta no es problema per continuar operant amb l'avió segons el manual, així que la cosa está apuntant a que el marró se'l menjarà Airbus.

I encara més, ara segons una acta d'audiència pública realitzada per l'ANAC (Agência Nacional de Aviação Civil) a l'abril d'aquest any revela la pressió exercida per les operadores aérees per fer les obres de reforma el més rápidament possible. Evidentment tothom nega que pressionés perque Infraero alliberés la pista abans d'hora. Per cert que demà es començen a fer les ranures per evacuar l'aigua. A bones hores.

Pel que fa a l'aeroport de Cumbica (Guarulhos) les operacions d'aterratge i enlairament s'estan portant a cap mitjançant instruments degut a les males condicions climátiques.

Jo ja n'estic cansat, de veritat, us podria posar un post sobre notícies així que van sortint cada setmana i tot i així aquí ningú mou un dit fins que no en passa una de grossa. Saben de sobra que quan plou, plou molt, que les pistes sofrien problemes amb l'aigua des de fa temps, que l'aeroport estava sobrecarregat, que la seguretat deixa molt que desitjar i tot i això i com si res. Ara hi ha hagut una tragèdia, s'ha posat en entredit la seguretat aèrea brasilenya a tot el món i espero que ara es reaccioni i es reformi el sector de cap a peus. Sóc un ilús europeu, sé de sobres que la majoria de gent aquí ja sap que no acabará passant res, no dimitirá ningú i els pocavergonyes que han tingut la cara de no invertir una merda inauguraran el nou aeroport o anunciaran les noves mesures com si fossin els salvadors de la pàtria. Com si ho veiés.

Nenhum comentário: