quarta-feira, 2 de maio de 2007

Bonito i Pantanal

Vaig sortir el divendres de la oficina cap a casa cagant llets per agafar les maletes, canviar-me i anar cap a casa dels madrilenys per agafar el taxi i anar cap a l'aeroport. Com que era divendres i inici de pont hi havia un trafic brutal i vam arribar molt just a l'aeroport que també estava ple de gent i unes cues per facturar que tela. Per sort el vol es va endarrerir dues hores i ens va donar temps de sobres. Anécdota, 14 reals per un puto bocata de pernil cuit i formatge.

Vam arribar a Campo Grande cap a les tres de la matinada, allà ens esperava el xofer amb la furgoneta que ens portaria a Bonito, a 200 km de Campo Grande. L'endemà al mati teníem la primera sortida a les 7:30, que al final van ser les 8.

Després de fer una visiteta al llit de la Pousada Sucurí (no gaire res de l'altre món però almenys neta i gran i amb un esmorzar complet)vam anar a visitar una gruta de la Lagoa Azul, on al fons d'un munt d'estalactites i estalagmites hi ha un llac de color blau, però no es blau, es transparent i es veu tot el fons que té 80 metres, però amb la llum es veu de color blau. Després de la gruta vam anar a dinar i a fer rafting per un riu bastant tranquil on només hi havien quatre o cinc cascades, però veure la vegetació del voltant va valer la pena i el pique amb al resta de barques també, vam sortir els últims i arribar els primers, una canya de rem que flipes.

Per sopar vam fer un churrasco (barbacoa) a la pousada, brutal, deliciós.

L'endemà també ens vam aixecar aviat, a les 6:30 per anar a passar el dia a la fazenda Mimosa, allà vam baixar per un riu amb aigües transparents i un munt de peixos enormes tot fent submarinisme amb snorkel. Després ens van donar de dinar i per la tarda vam anar a visitar el Buraco das Araras, un forat enorme ple de pajarracos i papagais.

Dilluns vam anar a fer submarinisme amb ampolla en un altre riu, que no va ser per tant i aixó de ficar-se al riu a les vuit de mati doncs no venia gaire de gust, després vam anar a una altra fazenda a dinar i a fer una excursió per unes cascades on ens vam banyar i fer l'animal, molt espectaculars. Després vam sortir un altre cop cagant llets perquè havíem d'anar cap al pantanal (Miranda) a fer el safari nocturn a les 7:30 i anàvem justos de temps.

Per sort vam arribar bé perquè el conductor li fotia al gas que donava gust i vam arribar a la ultima fazenda (San Francisco, on fan la mel -festival del humor-) just per deixar les maletes a les habitacions i preparar-nos per al safari nocturn. Em va agradar molt, vam veure ossos formiguers, capivaras (com una rata però molt més gran i aquàtica), una especie de llobatons, cocodrils, etc. l'endemà al mati vam fer el safari diürn, on vam veure un munt de cocodrils (jacarés), més capivaras, un munt d'ocells, cérvols, etc. Després de dinar vam fer el passeig amb barca pel riu, on també hi havia cocodrils i vam pescar piranyes, uns amb més sort que d'altres. Allà ens van fer una demostració de com pesca un tipu d'àguila pescadora i la guia li llançava les piranyes que havíem pescat, llavors passava l'ocell i se'l emportava al vol. També va fer lo mateix amb els jacarés, apropant-los al barco i donant piranyes per menjar. Impressionant veure aquell bitxo a un metre.

Després de tantes fotos a bitxarracos vam estar una estona per allà fins que ens van venir a buscar per anar cap a l'aeroport i tornar cap a Sao Paulo, per sort sense cap problema, a part de tenir el vol a les 3 de la matinada i arribar a Sampa a les 6, amb lo que vaig arribar a casa a les 6:30 temps just per afeitar-me, dutxar-me i anar cap a la feina.