terça-feira, 6 de novembro de 2007

São Luis de Maranhão

El passat cap de setmana, aprofitant un pont i agafant un dia per la cara, la tropa es va reunir un cop més per anar a descobrir São Luis de Maranhão, capital de l'estat de Maranhão, al nord del país i a 600 km de Belém. Ciutat de 1,5 milions d'habitants i amb 395 anys d'história, va ser declarada Patrimoni cultural de la humanitat per la UNESCO el 1997.

Vam arribar dimecres mitjanit amb uns 34 graus i una humitat brutal i vam estar a Sao Luis fins el divendres al matí quan vam marxar cap a Santo Amaro, el poble més proper al parc nacional dels Lençóis Maranhenses , objectiu principal del viatge.

Sao luis es una ciutat colonial fundada per francesos i amb l'arquitectura portuguesa típica que vam poder observar el dijous pel matí passejant pel centre históric i per la tarda ens vam relaxar en les enormes platjes.

L'endemà varem matinar de valent per agafar el bus de les sis cap a Santo Amaro, encara que el viatge en bus es només fins a Sangue, un poble de carretera dels auténtics i des d'allà agafar un toyota fins a Santo Amaro perquè la carretera es de sorra.

Santo Amaro sembla petit però hi viuen unes 150.000 persones i hi vam trobar una Hospedaria ben acollidora i barata i tot seguit vam llogar un viatge fins als Lençóis que va durar fins al vespre. L'endemà madrugón de nou i cap a Barreirinhas, ciutat a l'altre banda del parc i més equipada pel turisme. Vam arribar cap a les nou del matí i de seguida vam trobar una pousada económica per anar després de passeig amb barca rápida (en diuen voadeiras) per riu Preguiças (que seria com dir-ne riu mandra) per visitar alguns punts riberencs i algunes dunes per acabar dinant en un restaurant a Caburé, al costat d'un platja interminable.

De volta a Barreirinhas, una volta pel poble, sopar i de copes. L'endemà excursió en 4x4 cap als Lençóis de nou (tenen una extensió de 155.000 hectarees) i a la tarda volta cap a Sao Luis per passar el vespre i nit fins a les dues quan aniríem cap a l'aeroport.

Per desgràcia el vol estava retrassat fins a les 4:30 am i encara es va retrassar més per uns problemes tècnics fins a les 8:00 am que va sortir el vol. Amb l'itinerari canviat a causa dels problemes, vam anar fins a Fortaleza i d'allà cap a Sao Paulo, on vam arribar cap a les 15:30 (en principi haviem d'arribar a les 10:30) amb 17 graus i el cel cobert, una bona manera de recordar els dilluns a Sao Paulo.

Photos finally here

Um comentário:

Anônimo disse...

Hola. Soy Álvaro Estallo. Te escribo de un programa llamado ARAGONESES POR EL MUNDO. Y ahora mismo estamos buscando aragoneses que vivan en Rio de Janeiro porque vamos a grabar uno de nuestros programas entre los días 26 de enero y 3 de febrero. Si conoces alguno y me puedes facilitar la forma de contactar con él, o ella, te lo agradecería enormemente. MUCHAS GRACIAS. Mi mail es el siguiente: alvaroestallo@medinamedia.info